JAK MIŁO SPĘDZIĆ CZAS NA IBIZIE: REJS JACHTEM

Cały ostatni tydzień spędziłam z moją mamą i siostrą! Mogłam pokazać im kawałek mojego ibizowego życia.

Tydzień temu zabrałam je i moich polskich znajomych na rejs jachtem. Wynajęłam łódź na której spędziłam najwięcej czasu w tym sezonie – Sunseeker Portofino, który został nazwany przez moją firmę – GOOD ENERGY. Tym razem mogłam poczuć się jak klient, ale też pokazać jak wygląda moja praca stewardessy na jachcie.

O pracy na Ibizie przeczytacie tutaj

Wynajem prywatnych jachtów to dosyć wysoki koszt na Ibizie. Moja firma SMART CHARTER posiada ok. 25 łodzi. Ceny wahają się od 700 do 7000 euro za jeden czarter – 8 godzin. W cenę mamy wliczone napoje, wino, szampana, przekąski i owoce, maski do snorkelingu i inne wodne zabawki (w zależności od statku) oraz obsługę (kapitan + stewardessa) – chociaż napiwki są zawsze mile widziane. 😉

Największa łódź (JUST SMILE – 25 metrów) posiada nawet małą motorówkę, skuter wodny i profesjonalny seabob do dyspozycji dla klientów.

Standardowy kurs jest w kierunku Formentery, ale tak naprawdę to od klientów zależy, gdzie popłyniemy. Czasami ludzie chcą podziwiać zachód słońca, wtedy trzeba udać się na drugą stronę wyspy w okolice San Antonio. Po kursie trzeba zapłacić za paliwo, które nie jest wliczone w cenę czarteru.

Moja łódź, GOOD ENERGY to koszt ponad 2000 euro plus paliwo za czarter (u szczytu sezonu). Ja, ze względu na to że pracuję w firmie Smart Charter, pokryłam tylko koszty paliwa, a kapitan Ivan zgodził się popłynąć razem z moją polską ekipą. 😀

Popłynęliśmy standardową trasą (z Ibizy na Formenterę płynie się ok. 30 minut). Okolice tej wyspy nazywane są europejskimi karaibami, woda ma tutaj lazurowy kolor. Na trasie można spotkać delfiny ale trzeba naprawdę wytężyć wzrok. Ja tylko raz widziałam je z bliska, bo płynęły tuż razem z moją łodzią, ale czasami widać ich skoki z daleka.

Pierwszym naszym przystankiem była Cala Saona – najpiękniejsza zatoka na wyspie, tuż obok znajdują się ogromne jaskinie, które są dużą atrakcją dla turystów. Tutaj mogliśmy zacząć relaksować się i korzystać z atrakcji – pływać, nurkować i wypróbować sprzęty wodne jakie mieliśmy do dyspozycji na jachcie (paddle board i mini seabob).

Następnie zatrzymaliśmy się w pięknym miejscu pomiędzy wyspą Espalmador a Formenterą. Znajduje się tutaj płycizna, gdzie można pokonać wodę spacerując z jednej wyspy na drugą. Espalmador jest malutką wyspą położoną tuż przed Formenterą, postawione są na niej tylko dwa domy letniskowe.

W drodze powrotnej zobaczyliśmy z daleka magnetyczną wyspę Es Vedra oraz plażę Salinas położoną już na Ibizie.

Spędziliśmy super czas razem!

Ceny statków w mojej firmie są wysokie, bo są to dość ekskluzywne nieduże jachty dla max. kilkunastu osób. Ale jest również wiele tańszych opcji wynajmu w innych firmach. Za kilkadziesiąt euro od osoby można wykupić sobie taki rejs na większych łodziach – na przykład boat party, czyli imprezy na łodziach, gdzie również mamy zapewniony alkohol i jakieś jedzenie podczas wyprawy.

ZDJĘCIA Z CZARTERU

SNORKELING

_MG_5808

SEABOB

wprawdzie to nie jest seabob z prawdziwego zdarzenia, ta wersja jest trochę tańszą, ale też można poczuć się jak na pływaniu z delfinem 😉_MG_5862

_MG_5864

MOJITOMAN razem z MOJITOWOMAN zaserwują nam najlepsze MOJITO na świecie!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

MILE SPĘDZONY CZAS W POLSKIM TOWARZYSTWIE

_MG_5850

_MG_5859

_MG_5952

_MG_5927

Zapraszam Was na wakacje na Ibizę, ja i moi polscy znajomi chętnie pomożemy Wam zorganizować wakacje 😉

O wszystko możecie zapytać mnie pisząc do mnie tutaj lub tutaj.

Najtańsze noclegi na Ibizie w samym centrum znajdziecie tutaj.