Kalifornia 2017

W Kalifornii spędziłam prawie tydzień razem z moimi polskimi znajomymi. Przyleciałam z Detroit do Los Angeles, skąd zaczęliśmy nasze zwiedzanie. Oprócz Kalifornii zahaczyliśmy o Arizonę oraz Nevadę. Jeśli chcemy zobaczyć jak najwięcej – wynajęcie samochodu do priorytet. Pomyślcie o jakimś wygodnym, bo fajnie jest spędzić noc w aucie. Ja mam za sobą jeden taki nocleg i muszę przyznać, że była to fajna przygoda. 😉 Mieliśmy w planie kilka miejsc, które chcieliśmy zobaczyć, ale wszystkiego nie udało nam się zrealizować. Na mapie wiele rzeczy wydaje się być blisko siebie, ale przecież w USA jeden stan to jak jeden kraj w Europie. 🙂

Każdego dnia nocowaliśmy w innym miejscu, noclegi rezerwowaliśmy przez booking.com w ostatniej chwili, dzięki temu płaciliśmy po 15-20 $ za nocleg – czasami warunki były luksusowe jak na tą cenę, a czasami tragiczne. 😀 Mimo wszystko, mam same miłe wspomnienia i wiem, że Kalifornię naprawdę można zwiedzić tanim kosztem. Wszystkie noclegi wyszły mi taniej niż jedna noc na Manhatanie w Nowym Jorku. 😉

Nasz Trip wyglądał następująco:

Los Angeles – San Diego – Joshua Tree National Park – Hoover Dam – Las Vegas – Death Valley – Los Angeles

Niestety nie udało nam się zobaczyć Wielkiego Kanionu i nie dotarliśmy do San Francisco, ale nadrobię to wkrótce mam nadzieję. 😉

Zapraszam do obejrzenia moich pięknych wspomnień. <3

SAN DIEGO

w San Diego byliśmy dosłownie tylko kilka godzin, miasto jest bardzo ładne, wszędzie słychać język hiszpański, więc można się poczuć już jak w Meksyku bo do granicy jest rzut beretem. Z Los Angeles jechaliśmy cały czas wybrzeżem, tuż przed San Diego możemy spotkać żyjące na wolności foki wylegujące się na piasku. Warto się tutaj zatrzymać na chwilkę.

JOSHUA TREE NATIONAL PARK

Park Narodowy położony w południowo-wschodniej części Kalifornii. Występują na nim charakterystyczne drzewa Jozuego (skąd pochodzi jego nazwa) a także wiele różnie ułożonych form skalnych.

HOOVER DAM

Zapora Hoovera położona jest na rzece Colorado na granicy dwóch stanów – Arizony i Nevady. W chwili ukończenia budowy w roku 1936 roku była największą na świecie elektrownią wodną a także największą konstrukcją betonową. Ma wysokość 224 m i długość prawie 380 m. Od tamy do Las Vegas jest tylko 48 km.

LAS VEGAS

Jak nie masz czasu na zwiedzanie świata, przyjedź do Las Vegas! Za jednym zamachem zwiedzisz kilka najpopularniejszych miejsc na świecie – Nowy Jork, Paryż, Wenecja, Giza i inne. Byłam w Nowym Jorku, ale lepsze zdjęcie ze Statuą Wolności mam z Vegas. 😉

Odwiedziłam Vegas dosłownie kilka dni po masowym zabójstwie, do którego doszło 1 października 2017, więc miasto było pogrążone w żałobie.

Piramidy w Gizie!

Nowy Jork!

Paryż

Rzym

DEATH VALLEY NATIONAL PARK

Dolina Śmierci to najgorętsze miejsce na świecie! Na szczęście w październiku temperatury były do zniesienia. 🙂