DJERBA - tydzień na tunezyjskiej wyspie

DJERBA – tydzień na tunezyjskiej wyspie

Kierunek Tunezja wybrałam przez totalny przypadek! Okazało się, że był to strzał w dziesiątkę. Przełom lutego i marca, a pogoda idealna, noce były chłodniejsze, ale dni upalne. Spodziewałam się, że Tunezja będzie mi przypominała Egipt (byłam tam aż 3 razy), jednak to zupełnie inny kraj, z innymi ludźmi, nie aż tak nachalnymi jak Egipcjanie. Byłam z mamą i moim 4-letnim synkiem i czułyśmy się bardzo bezpiecznie, nie bałyśmy się wychodzić poza hotel i jeździć same taksówkami.

Nie jestem zwolenniczką wczasów zorganizowanych z biurem podróży, ale jeśli wybiera się takie kierunki i planuje głównie relaks to jak najbardziej warto. Zwłaszcza, że takie wakacje kosztują czasami “grosze”, a mamy zapewnione ubezpieczenie, przelot, ekskluzywny hotel i wyżywienie z opcją “all inclusive”. Żyć nie umierać!

W Tunezji mówi się po arabsku, ale prawie wszyscy mówią też po francusku (uczą się go w szkołach od początku). Większość turystów jest z Francji. Waluta to dinar tunezyjski, ale można też płacić w dolarach i euro, choć uważam, że najbardziej się opłaca w lokalnej walucie. 1 dniar = 1,35 zł. Na Djerbie warto poruszać się żółtymi taksówkami, które są bardzo tanie, a taksówkarze mają taksometry, więc nie musimy ustalać żadnej ceny.

Hotel Welcome Meridiana Resort

Wybrałam ten hotel kierując się opiniami ludzi i atrakcjami dla dzieci, a także szukałam czegoś, co ma kryty basen w środku, bo spodziewałam się, że na dworze raczej będzie za zimno na korzystanie z kąpieli.

Jestem przekonana, że jeśli jeszcze raz wybierałabym się na Djerbę to wróciłabym tam chętnie! Piękny hotel, jedzenie może nie idealne, ale każdy znajdzie coś dla siebie i głodny nie wyjdzie. Codziennie różne animacje dla dzieci i dorosłych organizowane przez super profesjonalnych animatorów! A tuż przy hotelu plaża z krystalicznie czystą wodą. Z żalem wyjeżdżaliśmy…

Co warto zobaczyć na DJERBIE?

DJERBA EXPLORE PARK

Można kupić tą wycieczkę u rezydenta, kosztuje ona chyba 60 dinarów, ale ja polecam pójść samemu i zapłacić za wejście 20 dinarów, na miejscu można się spytać o Mahomeda, który mówi po polsku i oprowadzi Was po całym parku opowiadając interesujące historie! Od naszego hotelu, park położony jest 1 km.

Na miejscu 3 atrakcje:

LALLA HADRIA MUSEUM

DJERBA HERITAGE

CROCODILES

Muzeum z eksponatami mającymi setki, a nawet tysiące lat! Znajdziemy tu między innymi biżuterię, ubrania, ceramikę, a także przedmioty codziennego użytku dawnych tutejszych mieszkańców.

DJERBA HERITAGE – skansen

Zobaczymy tutaj jak wyglądało życie dawnych mieszkańców. Tunezję kiedyś zamieszkiwali Berberowie. Zobaczymy domy biednych i bogatych, a także różne budynki gospodarcze, w tym zakład tkacki, pracownię garncarską i olejarnię.

KROKODYLE

Gdy idę na jakąś atrakcję ze zwierzętami, zawsze podchodzę ostrożnie i zastanawiam się, czy nie przyczyniam się do okrucieństwa. Na farmie krokodyli znajduje się ponad 400 dorosłych osobników, a oprócz tego inne gady, takie jak jaszczurki i żółwie. Z tego co się dowiedziałam od pracownika miejsca, zwierzęta są hodowane wyłącznie w celach pokazowych, badawczych oraz rozrodczych. Miejsce wygląda na bardzo zadbane, a większość krokodyli przypomina nieruchome posągi. Codziennie o godzinie 11:45 (i chyba o 16) można sobie zrobić zdjęcie z małym krokodylkiem. Nie jest to dla niego traumatyczne przeżycie, bo każdego dnia do zdjęcia pozuje inny maluch. Taki krokodyl jest bardzo przyjemny w dotyku. 3 razy w tygodniu po południu odbywa się karmienie krokodyli.

DJERBAHOOD

Erriadh to jedna z najstarszych wiosek Djerby. W 2014 roku przybyło tu ok. 150 artystów z całego świata, którzy utworzyli tu przepiękne murale i nadali ciekawy charakter miejsu. Poczułam się jak w Detroit (street art). Ale nie tylko obrazy tu nas zachwycą…

HOUMT SOUK

Stolica wyspy. W niedzielę po południu i w poniedziałek rano odbywa się tutaj ogromny bazar na którym znajdziemy dosłownie WSZYSTKO!

Synagoga Al-Ghariba w Ar-Rijadzie

Jest najstarszą zachowaną synagogą w Afryce Północnej.

MIASTO MIDOUN

Znajduje się ok. 5 km od hotelu Meridiana. Taxi to koszt ok. 4-5 dinarów w jedną stronę. W każdy piątek odbywa się tutaj bazar. Trochę mniejszy od tego w Houmt Souk. Byłam tylko raz w Midoun, aby kupić sobie kartę sim z dostępem do internetu, starter kosztuje 5 dinarów plus wybrany pakiet internetowy. Podobno Telekom ma najlepszy zasięg.